niedziela, 24 czerwca 2012

Ratowanie nieudanych potraw

Co zrobić jeśli potrawa nie wyjdzie? Np ja niedawno całkowicie zepsułam surówkę. Miała być taka jak ta, ale nie miałam zwykłej kapusty i dałam włoską. Włoska okazała się niezjadalna na surowo, a przecież nie wyrzucę dobrych warzyw.
Ratunkiem jest zrobienie zupy (oczywiście zwracam się teraz do początkujących kucharzy). Nie dość, że takie twarde warzywa ustępują pod wpływem temperatury, to jeszcze można całkowicie zmienić smak po prostu rozrzedzając wszystko wodą. Przesolona surówka może być idealnie osoloną zupą.

Do "surówki" wlałam wrzątek i przyprawiłam majerankiem. Potem wlałam trochę oliwy, dołożyłam pozostałą część kapusty włoskiej, która pierwotnie nie została włożona do surówki, liście laurowe i ziele angielskie. W tym momencie można jeszcze dodać pieprzu albo innych ostrych przypraw.
Potem dodałam szklankę soczewicy brązowej i trochę zimnej wody. Gdy soczewica była miękka osoliłam zupę. Na koniec dodałam pokrojony pomidor, po jakimś czasie odrobinę kurkumy, oliwę i na koniec jeszcze doprawiłam i dosoliłam. Proste, a jakie przydatne.


 I jeszcze moje piątkowe naleśniki, tym razem z tego przepisu, podane z serkiem z nerkowców.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz