poniedziałek, 4 czerwca 2012

Pesto z zielonych oliwek


Dziś na obiad zaplanowałam makaron, ale nie wiedziałam z czym go zjem. Poszukałam i lekko się zasugerowałam składnikami sałatki makaronowej z tego przepisu.

Pesto z zielonych oliwek


  • mały słoiczek oliwek zielonych, 45 g
  • dwa pomidory suszone, z oliwy
  • cztery ząbki czosnku duszonego w oliwie z tego przepisu
  • garść natki pietruszki
  • garść pestek słonecznika
  • garść sezamu
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka oliwy z pieczonego czosnku
  • 1 łyżeczka oliwy z suszonych pomidorów
  • 1 łyżeczka oliwy z ostrą papryką

Wszystkie składniki zmiksowałam blenderem. Z tej ilość wychodzą cztery łyżki pesto, więc starczy na dwie porcje po 100 g makaronu.
Smak spodoba się tym, którzy, tak jak ja, uwielbiają zielone oliwki. Dla wydobycia smaku nasion warto by jeszcze uprażyć słonecznik i sezam, ale zbyt się spieszyłam.
Oliwa z ostrą papryką była robiona tak jak duszony czosnek, tylko oliwy dałam proporcjonalnie dużo więcej, jak widać na zdjęciu poniżej. Poza małą ostrą papryczką do słoika dorzuciłam też czosnek.

Oliwa z duszoną ostrą papryką i oliwa z duszonym czosnkiem


Na obiad podałam z makaronem żytnim i surówką, a na kolację z chlebem orkiszowym i tradycyjną sałatką z pomidorów i ogórków małosolnych. Od razu się przypomina smak lata z dzieciństwa.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz