wtorek, 12 czerwca 2012

Kasza jaglana z porem i suszonymi pomidorami

Ten przepis dostałam od pewnej pani na wczasach w Gołubiu, a że akurat kupiłam ładny por... Przepis oczywiście zmodyfikowałam, bo ostatnio mam ochotę na ziarna.


Kasza jaglana z porem i suszonymi pomidorami

  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 1 por
  • 1 cebula
  • 4-5 suszonych pomidorów wraz z oliwą
  • kawałek kapusty białej wagowo równy sumie wag pora i cebuli
  • 1 łyżka pestek dyni
  • 1 łyżka pestek słonecznika
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 1 łyżka sezamu
  • sól, imbir, chilli, kurkuma
  • oliwa z oliwek


Ziarna prażymy na suchej patelni (u mnie ceramiczna). Możemy oczywiście każde prażyć osobno, ale ja wsypałam wszystkie razem.

Kaszę płuczemy. Do garnka wlewamy wrzątek (lub wodę doprowadzamy do wrzenia, ale jakoś zawsze mi się śpieszy) i podczas gdy woda się gotuje dodajemy kolejno kurkumę, oliwę z oliwek, kaszę, imbir, sól.

Gotujemy na malusieńkim ogniu, nigdy nie mieszając. Kiedy woda się wchłonie najprawdopodobniej będzie gotowa.



W tym czasie szatkujemy wszystkie warzywa i kolejno dusimy na oliwie, w której zanurzone były pomidory, cebulę, pomidory, por.

Wszystko doprawiamy najpierw imbirem i chilli, potem solą. Wszystko przekładamy do innego garnka.
Dolewamy trochę oliwy i podsmażamy kapustę. Zamiast niej można tu wykorzystać białe części kapusty pekińskiej, zwykle je wyrzucałam. Delikatnie solimy.



Łączymy kapustę z cebulą, porem i pomidorami. Możemy podać osobno, tak jak na zamieszczonych zdjęciach, a możemy w tym momencie wmieszać ugotowaną kaszę jaglaną.

Ziarna dosypujemy na talerzu, żeby nie zmiękły. Podajemy z surówką lub sałatką ze świeżych warzyw.
Ja zaserwuję surówkę z kapusty, ogórka kwaszonego, pomidora, selera naciowego i natki pietruszki. Inna wersja surówki to ogórek kwaszony, ogórek świeży, seler naciowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz