środa, 13 czerwca 2012

"Frytki", fasola i buraki

 
Na każdym straganie botwinka, a ja jeszcze jej nie jadłam (do dziś) i dlatego wyszukałam przepis na surówkę z botwinką i buraczkami, a do tego wymyśliłam "frytki" ze smażonych ziemniaków i fasolę z podsmażoną botwinką.

Frytki

Sześć surowych ziemniaków kroję w słupki i smażę na patelni, na 2 łyżkach oleju, aż nie będą surowe. Oczywiście trzeba mieć do tego jędrne ziemniaki. W trakcie dolałam jeszcze łyżkę oliwy.



Fasola z botwinką


Jedną szklankę czarnej fasoli moczę przez 12 godzin, wodę odlewam i gotuję ją razem z wodorostem kombu aż będzie miękka. Na początku zbieram szumowiny, gotuję bez przykrycia aby wzdymacze wyparowały.
Jedną cebulę i dwa ząbki czosnku smażę aż zmiękną, dodaję dwie szczypty kminku, odrobinę zimnej wody gdy cebula się zeszkli, szczyptę bazylii, szczyptę kurkumy, dwie szczypty majeranku, odrobinę oliwy, szczyptę cząbru, chilli lub oliwę chilli, sól. Wszystko miksuję razem z wodorostem wyjętym z fasoli. 
Na czystą patelnię wlewam łyżkę oliwy. Kroję liście botwinki odłożywszy wcześniej najładniejsze na surówkę. Jeśli mam inne liście dodaję je również, ja miałam kalarepę. Smażę a potem duszę do miękkości.
Wkładam fasolę do sosu. Usmażone liście podaję razem z fasolą dopiero na talerzu. 




Surówka z botwinki i surowych buraków


  • 2 buraczki
  • 6-8 liści botwinki
  • 1 ogórek surowy
  • 1 jabłko
  • 1 cebulka
  • 6 rzodkiewek
  • sok z cytryny
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz

Przepis jest wersją zmodyfikowaną.
Cebulę kroję w kostkę, a botwinkę w paseczki, resztę warzyw tarkuję. Wlewam sok z cytryny i oliwę, pieprzę i solę. Gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz