wtorek, 3 lipca 2012

Zupa ogórkowa


  • 1 płaska łyżeczka kurkumy
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • 1 mały seler
  • 1 cebula
  • 1 liść laurowy
  • 3 ziarnka ziela angielskiego
  • 1/2 szkl. soczewicy czerwonej
  • 1 łyżka miso
  • 300 g ogórków kwaszonych
  • 1 łyżka majeranku
  • 1 łyżka kminku
  • imbir, pieprz, sól

Do zimnej wody wsypujemy kurkumę, stawiamy wodę na gaz i po kolei wrzucamy pokrojone w dowolny kształt marchewkę, pietruszkę, seler i cebulę, liść laurowy i ziele. Dolewamy zimnej wody jeśli potrzeba i wsypujemy soczewicę.  W tym czasie w osobnym garnku gotujemy starte ogórki, wrzucamy je do zimnej wody i gotujemy do miękkości.
Do głównego garnka wkładamy miso, potem ogórki razem z wodą, w której się gotowały. Przyprawiamy kolejno majerankiem, kminkiem, imbirem pieprzem i solą.

A ponieważ na obiad miałam kaszę i potrzebowałam jakiś sos, po prostu wzięłam trochę zupy, zmiksowałam, rozrzedziłam wodą, doprawiłam i zagęściłam mąką ziemniaczaną.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz