piątek, 21 września 2012

Ciasto z jabłkami


Tarta z jabłkami

Przepis na ciasto wzięłam z forum wegedzieciak,  dorzuciłam tylko cukier i cynamon. Jeszcze nie potrafię jeść słodyczy bez cukru.

  • 1,5 szkl. mąki pszennej razowej
  • 2/3 szkl. maki owsianej (zmiksowane płatki w młynku)
  • 1/2 szkl. cukru brązowego nierafinowanego
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 szkl. wody
  • 1/2 szkl. oleju 

  • 4 jabłka pokrojone w połówki a następnie w plasterki
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu

 

W misce wymieszałam składniki suche i wlałam do nich zmieszane razem w szklance wodę i olej. Ciasto wyłożyłam na natłuszczoną formę do tarty i palcami rozprowadziłam je w miarę równomiernie. W cieście zrobiłam dziurki widelcem i podpiekłam ciasto w 200 st. C przez jakieś 15 minut.
Następnie na wierzch wyłożyłam pokrojone jabłka i posypałam je cukrem i cynamonem. Następnym razem cukier i cynamon rozpuszczę w odrobinie wody, albo wręcz w musie jabłkowym i tym roztworem poleję całość, jak widać na zdjęciach cukier się nie roozpuścił i w wielu miejscach cynamon był zupełnie suchy. Ponownie włożyłam do piekarnika na 15 - 20 minut. Gotowe.

1 komentarz: