wtorek, 18 września 2012

Pakora i babka ziemniaczana


Przeglądając kulinarne blogi (moje ulubione zajęcie w pracy) znalazłam przepis na pakorę.  
  • 190 g mąki z grochu (zmiksować suchy groch)
  • 550 g ziemniaków
  • 420 g cebuli 
  • 1 łyżeczka mielonego kminku
  • po szczypcie: imbiru, kolendry, chili
  • 1 łyżka suszonej pietruszki
  • sól
  • olej do smażenia
Najpierw zmieliłam groch na mąkę i przesypałam do osobnego naczynia. Następnie do miksera włożyłam cebulę i ziemniaki i zmieliłam na gładką miazgę. Dosypałam mąkę, pietruszkę i przyprawy. Smażyłam jak placki ziemniaczane. Niestety strasznie się kleją do patelni, więc bez teflonowej się nie obędzie.
Podałam z surówką z kapusty, buraka surowego, oliwek i pieczarek w zalewie octowej (akurat miałam rozpoczęty słoiczek)


  
 A kilka dni później, ponieważ mąki zmieliłam od razu całą pół kilogramową paczkę, zrobiłam wg tego samego przepisu babkę ziemniaczaną.
  • 290 g mąki z grochu (zmiksować suchy groch)
  • 840 g ziemniaków
  • 640 g cebuli 
  • 2 łyżeczki mielonego kminku
  • po szczypcie: imbiru, kolendry, chili
  • 2 łyżki suszonej pietruszki
  • sól
  • 10 łyżek oleju
Ciasto przygotowałam jak poprzednio, jednak na koniec wmieszałam w nie 7 łyżek oliwy i wlałam do formy (do dwóch małych form jednej prostokątnej długiej na 20 cm, i jednej okrągłej o średnicy 18 cm., ale myślę, że możnaby użyć jednej prostokątnej długiej na 30 cm. i najlepiej wyłożonej papierem do pieczenia). Piekłam 1,5 godziny w temperaturze 180-190 st. C.
Podałam z sałatką z sałaty lodowej, pomidorów, papryki i natki pietruszki z sosem winegret.
Ale takie delicje to tylko od czasu do czasu a na codzień moje obiady wyglądają tak:


Puree z dyni i ziemniaków z pesto pietruszkowym, surówka z kapusty i papryki w trzech kolorach.
Ziemniaki gotowane, soczewica zielona gotowana, pesto pietruszkowe, surówka z kapusty i papryki w trzech kolorach.
 
Dynia gotowana na parze, gotowana ciecierzyca, sos ze zmiksowanych nasion wmieszanych z oliwą, wodą i przyprawami, surówka z kapusty, buraka i natki pietruszki.


Dynia gotowana na parze, kaszoryż, sos z nasion wymieszanych z wodą, oliwą i przyprawami, surówka z kapusty i buraka.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz